Powered By Blogger

måndag 1 december 2014

Crazy catwoman

Gårdagen. Nja säger jag. Det var helt klart en sån där kväll när man helst vill lägga sig i fosterställning under en tjockt täcke och sova. Men, jag hittade nån liten gnista energi, tog mig i kragen och kom ut på en långpromenad med en uppskattad vän. Väldigt skönt med frisk luft och debriefing. Och jag blev även lite energipåfylld av att få snusa varm kattpäls framför tv:n. 

Det där djuret alltså, mer hund än katt, vill ligga nära-nära och få kärlek. Jag som egentligen tycker att katter är rätt så läskiga och opålitliga älskar den här dunbollen. Och min kärlek är definitivt besvarad, snacka om att vara mattes katt. 


Tisdagmorgon och jag startar upp med bästa jullåten på repeat, en stor balja kaffe och med en föraning om att mini har feber. Hon har iallafall levt rövare och svettats floder inatt. Dags för lite VAB-pussel kanske? Hmmm, Stockholm imorgon känns tveksamt. 

Bästa jullåten någonsin. Men originalet är ändå snäppet vassare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar