Powered By Blogger

söndag 21 december 2014

Borta bra...

Från serranoskinka till julskinka. 


Från shorts till täckjacka. 


Hemma igen. Och borta bra, men hemma bäst. Iallafall ur några aspekter:

• att gå sova i sin egen säng. Jag kommer inte att sakna de stenhårda spanska sängarna. Liggunderlag framstår som lyx i jämförelse. 

• att få dricka svenskt bryggkaffe. Jag vet inte vad spanjackerna har för smaklökar när det kommer till kaffe, vi köpte tre olika sorters bryggkaffe, samtliga smakade pappersmassa och trolldeg. 

• att få krama dom vi saknar. Typ katten och mormor och morfar! Min kära lillasyster är också saknad, men befinner sig i Hong Kong/Thailand -ja i Asien nånstans, så henne får jag inte krama än på ett tag.. 

Nu ska jag åka och storhandla julmaten medan barnen åker till mormor och morfar och klär granen. Min käre sambo har ett krånglande öga och fick akuttid på sjukhuset. Svensk sjukvård. Känns tryggt. Ett samtal och han fick komma en kvart senare. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar