Powered By Blogger

söndag 21 december 2014

Ernst

Snacka om att skifta fokus. Från badtofflor och glass till julkorv och knäck över en natt. Onekligen lite märkligt. 

Julen i detta hus är utan tvekan Patrics show -jag spelar statist eller möjligtvis en väldigt obetydlig biroll, provsmakar en köttbulle och köper julservetter. Typ. 

Så, min kära sambo fick julfeeling efter sitt sjukhusbesök och satte igång att salta ur sill, grava lax, göra julkorv (på riktigt alltså, tanken att göra egen korv har ALDRIG föresvävat mig), steka köttbullar och göra marsipangodis. Lite som att Ernst Kirchsteiger flyttat in i mitt hem. Inte mig emot. 

Själv skapade jag julfeeling genom att dra på mig dubbla tights och tre lager på överkroppen och ge mig ut och springa  i ishalkan. Om man blir stark av att äta glass, chips och baguetter under en veckas tid? Ja. Tydligen. Löpsteget flöt riktigt bra och av någon outgrundlig anledning tycker jag alltid att jag springer bättre och snabbare i mörker. Väldigt skön runda! 

Nu blir det lussekatt och soffhäng. Det är ju ändå fjärde advent och vilodagen ska faktist alltid helgas. Så det så. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar