Powered By Blogger

onsdag 10 december 2014

Mycket på listan

Määäääh. Jag hinner ju inte prioritera bloggen just nu. Det är typ en miljard andra saker som ska hinnas med -utöver jobbet då, som tar hyfsat mycket energi right now. 

Lucianattlinnen ska tråcklas ner, solkrämer letas fram, kattmat köpas, morgontidningar avbeställas, pass hämtas ut hos polisen, barn badas, golv dammsugas, overaller tvättas, sommarkläder strykas och packas, telefonsamtal ringas, adapter letas fram, mediciner inhandlas och så vidare. Ni fattar grejen, jag ligger inte direkt på sofflocket och kollar på Big Brother med ena handen i chipsskålen. 

Idag hämtade iallafall världens bästa mormor och morfar barnen på dagis och jag kunde sitta kvar ett tag på jobbet och sedan dra förbi gymet en sväng. Vän av ordning tycker kanske att jag borde åkt hem och bockat av typ tvätt och städning från min to-do-list, men hallå; träningen är mitt andningshål och det som ger mig kraft att orka med ovanstående göromål. 

47 minuters hård träning blev det och jag har blåa burpees-knän igen. Men mycket hellre blåa knän och lugn själ, än fina knän och orolig själ -som det gamla ordspråket lyder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar