Powered By Blogger

måndag 23 juni 2014

Tv-obegripligheter

Jag kollar generellt ganska lite på tv. Hamnar jag framför burken blir det oftast nån serie på Netflix eller SVT-play, slippa passa tider och tablåer liksom. 

Det finns dock ett par program som jag går igång på och gärna kastar ett getöga på om tid finnes. Inget jag är stolt över, men vad fasen, vi har väl alla våra laster.  

• Matlagningsprogram. Jag gillar inte ens att laga mat, men att se nervösa amatörkockar eller riktiga proffs slänga ihop en bouillabaise eller översalta en rödvinsås och få psykbryt över detta finner jag mycket underhållande. 

• The bachelor. Amerikansk reality när den är som bäst. Solariebruna, tandblekta, plastikopererade och lismande kvinnor slåss om att vinna nån smörig karls hjärta. Självklart har denna smörklick privatjet, bor på ett mansion med vinkällare och tennisplan och har fett med kulor på banken. Intrigerna som uppstår när han hånglar upp första lycksökerskan och de andra får vetskap om detta -priceless! 

• Allsång på Skansen. Alltså det är nånting visst med att se b-kändisar sitta och huttra under en regnponcho och klämma i ,för allt vad tygen håller, till "Rönnerdahl" på bästa sändningstid. Säsongspremiär ikväll med Petra Marklund i spetsen. Inte omöjligt att jag bänkar mig framför detta tv-fenomen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar