Powered By Blogger

torsdag 26 juni 2014

Fika och sånt..

En dag i finfikats tecken. Först bjöds det på smörgåstårta vid förmiddagsfikat på jobbet. Personer som styr upp sådana tilltag hyllas som kungar. Det åhhh:as och mmmmm:as högt och belåtet. Tänk att lite räkor, majonäs och en snitsigt skuren tomat kan skapa sån eufori. Underbart! 

Nu ikväll fin-fikades det vidare, då Cissie och Ingrid kom över och drack latte och åt glass med mig och tjejerna. Cissie och jag hamnade i intensiva diskussioner om nya jobbutmaningar (grattis vännen, du är galet grym), omorganisationer, semesterplaner osv... Diskussionerna var så intensiva att Maja hann klippa en riktigt dålig hockeyfrilla på sin docka utan att vi märkte nåt. Jag är dock rätt glad att det inte var lillasystern som fick ny frippa. 

Nu ska jag kolla på Ernst. Hiss eller diss på honom? Kan inte riktigt bestämma mig på den punkten. Jag kommer nog inte bli ordförande i hans fan-club. Men den posten är nog ändå redan tagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar