Powered By Blogger

fredag 27 juni 2014

Fotboll, fys och finlunch

Fredag! En dag i mitt liv där bokstaven F varit en trevlig följeslagare; 

F som i: FOTBOLLSTIPS: Vi har ett VM-tips på jobbet, ett väldigt avancerat system ska ni veta. Och på mitt jobb finns det dessutom många fotbollsexperter och fotbollsintresserade människor, det har pratats initierat om Chiles backlinje och Greklands mittfält på fikarasterna. Själv kan jag absolut ingenting om denna sport och bryr mig föga. Jag slängde dock in ett tips på en riktig jäkla höft, typ med Uruguay som segrare. Och bara så ni vet: när dagens ställning levererades av spelledningen ligger jag i topp. Sweet!!! Hoppas det håller i sig!

F som i FINLUNCH: "nu-är-det-snart-semester-lunch" med världens bästa kollegor på Stångs idag. Slevade i mig en bouillabaise som fick smaklökarna att skrika högt av glädje. Och sällskapet, jag har världens bästa kollegor. Tveklöst. 

F som i FREDAGSFYS: Efter jobbet stack jag  direkt till gymet och hann fredagsfysa med Charlie. Bouillabaisen höll på att få bekanta sig med gymgolvet, så tufft var det. Men jäklar vad gött att få svettas in helgen. 

F som i FEM: Fem veckors semester alltså. Det känns fortfarande helt overkligt. Det tar nog ett par dagar att komma in i semestermood. Typ såsa runt i pyjamas fram till klockan 14.00. Men jag ska nog vänja mig. 






2 kommentarer:

  1. Som sagt - psykotiskt utseende! Haha!! Men så gött!!

    SvaraRadera
  2. Äh, du är alltid snygg Elin! Och jäklar, han var hård idag Challe!

    SvaraRadera