Powered By Blogger

måndag 16 juni 2014

Klipp och klippt slut

Måndag. Ny vecka. Om sömnbristen gjorde sig påmind imorse klockan 06.08 när klockan ringde? No shit Sherlock -jag stapplade ner till duschen, mer död än levande. Herregud -man är inte 18 år längre... 

Jobbade till tidig eftermiddag och åkte sedan hem och bytte av. Dagis hade stängt idag, pga av nån studiedag. Kan någon förklara för mig varför man lägger in en studiedag veckan innan placet stänger fem veckor för ledighet? Kanske kan man istället överväga att peta in den i samband med den megalånga semesterstängningen? Eller är det för mycket begärt?

Det positiva med denna stängning var att jag fick några extra timmar skönt häng med kottarna. Mormor hakade på och vi åkte och friserade dom små liven och åkte sedan till Belvederen och fikade -himla mysigt att pimpla latte och äta chokladglass i solen med mina favoriter. 

Gav mig sedan ut på en löptur i Vidingsjö. Jag tänkte att det skulle bli en lugn och sansad runda, men icke. Efter ca 1,5 km blev jag omsprungen av en silverräv i 55-års åldern. Denna man vägde inte ett gram över 55 kilo och såg ut som han levt delar av sitt liv på en savann. Alltså typ som om han sprungit 22 km enkel väg till jobbet på savannen varje dag, och gillat det. 

Jag hatar att bli omsprungen. Av alla. Även av män med maratonkropp och fräsiga shorts i neongrönt. Jag bestämde mig således för att ta rygg. 4 kilometer hängde jag med savannmannen, sen var jag sjukt nära på att avlida -både av ilska och hjärtinfarkt, och fick släppa. Fan. 

Jag kan väl konstatera att man inte blir stark av 4 timmars sömn, Bullens varmkorv, bröllopstårta och lite för många drinkar. Men käre silverräv med maratonkropp, jag kommer tillbaka. Och då tar jag dig på upploppet. Bara så du vet. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar