Powered By Blogger

torsdag 19 juni 2014

Pre-midsummer

Jag är, som vanligt, lätt förvirrad. Jag måste verkligen lära mig att saker som inte skrivs ner i kalendern glöms bort. Typ alltid. 

Jag stack till jobbet imorse utan en tanke på dagens midsommar-gig på dagis. Inte förrän vid lunch, när jag råkar se en bild på Facebook på mina två små troll iklädda midsommarkransar slår det mig att jag eventuellt missat något. Typ lägga fram midsommarklänningar. Typ binda krans. Typ värma upp med Små grodorna. Typ peppa barnen att äta sill. 

Jag är således tacksam över att barnens far har lite mer koll än jag och styr upp situationen. Plockar blommor, binder kransar och är en allmänt god förälder med koll på läget.  

Jag får rött kort. Utvisningsbåset nästa. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar