Powered By Blogger

onsdag 4 juni 2014

Att få skrika på en kollega

Gymdate ikväll -Helena och jag utförde stordåd i crossfitsalen ska ni veta. Eller egentligen var det väl mest Helena som gjorde jobbet -jag byggde bana, ömsom peppande och piskade min adept och tränade lite lagom däremellan. Det blev bland annat rusher i stroops, chins och Jacobs stege.  

Många övningar inleddes med att Helena sa "Men skämtar du? Det där orkar jag aldrig". Varpå jag gick in i militär-mood och sa med barsk röst: "det gör du visst, KÖR!" Hur som helst var jag grymt imponerad av hennes inställning och det var med skakiga armar och högt adrenalinpåslag min kära vän och kollega lämnade gymet. Nöjd och trött! 

Nu blir det bad med två smutsiga kids. Någon form av sandkrig har utkämpats på förskolan Parentesen idag. Jag tror inte mina barn gick vinnande ur den striden -sand precis överallt...  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar