Powered By Blogger

måndag 30 juni 2014

Intervall och röd curry

Vi är hemma i stan igen, det vankas nämligen tandläkartid för min käre sambo imorgon bitti. Som han längtar efter borrar och sprutor. Not. Kanske inte semesternöjet numero uno, men vissa saker är bara att göra. 

Jag hann träna hyfsat ordentligt ikväll. Lite styrka och efterföljande intervaller i Vallaskogen. Det där spåret bakom Statoil, vilket perfekt intervallspår det är alltså! Typ 3 km lång och lagom kuperat, som gjort för att löpa 400 metersintervaller i. Utifrån dagsform kan man ju freestyla med avtalet varv. Idag blev det två varv för mig, kort men snabbt. Hyfsat lätta ben, men underlaget lämnade lite att önska. Lera långt upp på låren -glad att jag bytte till mina gamla sunkiga Asics innan jag gav mig ut i geggan. 

Nu blir det thaimat och ett försök att lägga en preliminär semesterplan. Detta lågtryck gör ju ingen människa glad. Var finns solen? Och hur säkra är prognoserna? Så länge lågtrycken dominerar får jag vara glad att jag är ägare till ett par scnygga Hunter boots. Känns bra att kunna möta regnet med viss klass liksom:-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar