Powered By Blogger

torsdag 12 juni 2014

Lite lätt rörigt

Bridezilla-varning på mig nu alltså. Och bemärk då att det inte ens är jag som ska gifta mig.

Det känns som att hjärnan är på väg att självantända, helt klart är den för full av saker jag inte får glömma bort. Typ: 

• Vem som ska hålla tal när, och vilka alla dessa människor är -bra om jag presenterar rätt moster till rätt tal och inte gör om nån barndomsvän till studiekamrat från Umeå. Mamma och pappa har jag iallafall koll på. Känns stabilt. 
 
•Hur dags bruden ska kasta sin bukett till alla giftaslystna. Och ska detta jippo vara exklusivt för ogifta kvinnor eller ska, i jämställdhetens namn, även männen få delta? Frånskilda, folk som är sugna på separation? Svår gränsdragning. 

• Var brandutgångar, toaletter och rökrutor finns. Kan bli trist stämning om folk röker på toa och urinerar i rökrutan. 

• Hur man ska få fart på allsången. I början på fester är det alltid värsta mjäk-sången. Typ "fjäril vingad" två oktaver för högt. Stark fördrink brukar fick vara ett vinnande koncept. Och brorsan lär ha guran med sig -det lär också bidra till ökat ös. 

• och ungefär 2000 frågor till som jag inte ska trötta ut er med. 

Over and out. Bridezilla needs to shower. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar