Powered By Blogger

onsdag 11 juni 2014

Dagens tema: svett

Den röda tråden för denna onsdag är svett. För är det något jag har gjort idag så är det att svettas. 

Det började redan imorse när jag dressade upp mig i skjorta och kavaj för att se hyfsat proper ut på dagens seminarie. Det jag inte riktigt hade med i beräkningarna var att denna dag var typ årets kvavaste, och svetten började rinna innan klockan hunnit passera åtta. Kavajen rök i samma veva. 

Temperaturen i lokalerna idag var snäppet svalare än bastu, fortsatt svettigt alltså. Som tur var fanns det en mjukglassmaskin att svalka ner sin överhettade kropp med på denna konferensanläggning, den fick jobba hårt under fikapauserna. 

Jag fortsatte på temat svett när jag gav mig ut och sprang 8 kilometer runt ån efter jobbet. Svett i träningskläder känns dock mer okej än svett i konferenskläder. Dåligt med funktionsmaterial i kavajer liksom. 

Just nu svettas jag över vissa praktiska bröllopsdetaljer som ska styras upp. Dags att ta en dusch. 


2 kommentarer:

  1. Herregud vad snygg du är Stina! Kram Mary

    SvaraRadera
  2. Tack sötaste Mary! Svett kanske är min grej ändå. Och dito, du är alltid lika fin!! Kram

    SvaraRadera