Powered By Blogger

onsdag 19 februari 2014

Träning som känns

I mitt tidigare liv tränade jag nästan uteslutande löpning. En träningsform som för det mesta är rätt snäll mot kroppen, på sin höjd får man skoskav eller möjligen ont i knäna efter att ha sprungit för mycket i nedförsbackar. 

Min träning idag ser annorlunda ut. Jag löper fortfarande, men jag varierar min träning betydligt mer än tidigare och kör gärna crossfit och tabata-träning. Dessa träningsformer är rackarns effektiva, men inte alltid lika snälla mot kroppen. Inte alltför sällan har jag blåmärken, blåsor i händerna och träningsvärk i muskler jag inte trodde existerade. 

Just nu pryds min kropp av en blå och svullen stortå, resultatet av en missriktad spark på en boxsäck. Förra veckan hade jag blå knän till följd av lite väl hetsiga burpees. Men, men färgglatt piggar ju upp så här i februarimörkret! 



1 kommentar: