Powered By Blogger

söndag 16 februari 2014

Egentid med mini

Idag har jag och Moa haft lite egentid. Det är väldigt sällan jag får möjlighet att göra något med bara ett av kidsen, så det känns lite lyxigt. 

Maja var på playdate hos kompisen Mira och jag och Moa planerade för en shoppingtur och ett frisörbesök på Ikano. Problemet är ju bara att min yngsta dotter inte är överdrivet förtjust i shopping, såvida det inte är i en leksaksaffär. Jag fick 4 minuter på H&M, sen bröt hon ihop. En fransk hotdog på Ikea fick henne temporärt lugn och klippningen gick, tack och lov, bra. Tyvärr berättade hon för frisören att hon ABSOLUT ville ha rosa färg i håret och den snälla frisören snålade inte, så jag gick därifrån med en mini-LadyGaga: till barnets stora glädje och mitt stora missnöje. Jag har inte riktigt förstått grejen med att paja den nya, välkammade frisyren med sprayfärg. 

Daten avslutades med 45 minuter på Toy's R Us. Himmelriket på jorden enligt vissa (den medföljande dottern), själv förhåller mig lite mer skeptisk till detta Mekka av plastiga prylar. Well, well Moa verkade mer än nöjd med "mammatiden". Och det är förstås viktigast av allt. 

Nu har jag precis kommit hem från gymet där jag instruerat en klass. Jag älskar verkligen söndagskunderna. Det pustas, frustas, svettas, kämpas och tas i utan dess like. Det är en fröjd att få peppa detta gäng. 

NuYakkinikku. Nåt av det godaste som finns. Det är jag värd! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar