Powered By Blogger

söndag 16 februari 2014

Morgonjogg

Vi vaknade, hyfsat utvilade, vid 08-hugget. Jag låg och drog mig en stund, men bestämde mig ganska snabbt för att ta en morgonlöptur innan frukost. Det har inte blivit så mycket löpning sista tiden, utan jag har prioriterat annan träning. Idag var jag dock sugen på att nöta kilometrar i min ensamhet. 

Sagt och gjort. Musik i öronen. Funktionskläder på. Motvind i ansiktet. Duggregn i nacken. Och helt jäkla underbart att få låta benen gå och tankarna flyga fritt. Trots att det var träning på tom mage hade jag förvånansvärt bra tryck under sulorna. Det kan hänga ihop med att jag kolhydratladdade med en påse osthjärtan runt midnatt igår. En kolhydratuppladdning som uppenbarligen funkade. 

Löpning som träningsform kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Det är den optimala kombinationen av fysisk ansträngning och psykisk återhämtning. Oslagbart på många sätt.  



1 kommentar: