Powered By Blogger

söndag 9 februari 2014

Bra söndagsupplägg!

Fem timmar sömn blir man ju inte direkt kaxig av, så med det i bakhuvudet tycker jag ändå att jag har hunnit få ut mycket av denna mulna söndag i februari. 

Dagen inleddes med frukost i fint sällskap på Espresso House. Cissie och Caisa, mina vapendragare från gymnasietiden, och jag drack latte och pratade om livet. Så mysigt. Och så okomplicerat. Måste göras oftare. 

Hem och styra upp månadens tvättberg, fixa lunch och kolla på Hellner i skidspåren. Därefter drog jag och kottarna till lekparken i Berga. Blek vårsol gjorde oss sällskap och vi plockade kastanjer, gungade i familjegungan och blev livrädda för närgångna kanadagäss. 

Klockan 17.00 stod jag redo att instruera en klass på gymet. En full klass med grymma deltagare och lyckan var gjord. Jag har sagt det förut, men säger det igen: jag har världens bästa extraknäck! 
 
Nu ska jag moffa i mig en stor portion av långkoket som min egen Gordon Ramsey styrt upp. Gud så gott! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar