Powered By Blogger

måndag 10 februari 2014

Inte min grej...

Min käre sambo är grym i köket. Verkligen. Han kokar, pocherar, panerar, steker, syrar och gud vet allt. Och han gillar det skarpt. Jag överdriver inte om jag påstår att han lagar 99% av maten i detta hushåll. Under dom sju år vi varit tillsammans har jag aldrig blivit serverad något av honom som jag inte har tyckt om. Jag har snarare slickat kastrullerna. 

Idag gav han sig dock ut på djupt vatten och tillagade fläsklägg med rotmos, något jag inte ätit sedan lågstadiet och dessutom har traumatiska minnen ifrån. -bullrig skolmatsal, blaskigt rotmos och fläsk med fettklumpar. Jag ryser.

Patrics version av denna klassiska rätt var minst hundra gånger bättre, men nä rotmos är inte min grej. För min del är det okej om vi håller ett intervall på ca 25 år mellan gångerna vi äter det!  
 

1 kommentar:

  1. Pappa tycker att Du börjar bli lika bortskämd som Din Mamma,fast jag är inte så förtjust i rotmos heller har inte ätit det sen jag var barn.Men hälsa Patric att det finns ingen som lägger in sill som han helt oslagbar ,släng Dej i väggen Mannerström mfl.

    SvaraRadera