Powered By Blogger

torsdag 13 februari 2014

En lite wishlist

Saker jag behöver just nu: 

• Mer tålamod. Just nu blir jag svinstressad av barn som vägrar äta frukost, en sambo som parkerar skorna precis innanför dörren eller bilköer på väg till jobbet. Pulsen slår i taket på två sekunder. No good. 

• En klädsam solbränna. Jag är genomskinlig. Albino. Kritvit. Vägrar dock konsekvent solarium, så jag får väl leva med min blekhet alternativt överkonsumera rouge. 

• Ett par nya jeans. Slet sönder mina favoriter härom veckan. Alla andra jeans i min garderob känns som dom härstammar från nån obskyr rea-låda på Kappahl. Typ. Passform obra. 

• En sekreterare. Ligger inte i fas med skrivarbetet på jobbet just nu. Hen får även gärna hantera excel och ge uppmuntrande kommentarer till en stressad statsanställd kvinna i 35-års åldern. 

• Ett par glasögon. Jag MÅSTE ta mig i kragen och beställa glajjor. Snart känner jag inte igen min familj på tre meters avstånd. Face the fact, jag kommer se ut som en lärarinna. Lev med det! 

• Ny duschcreme. Ungarna använde hela min flaska som badskum och jag tvingas nu tvaga mig med Patrics ytterst manliga tvål. Doftar karl och testosteron. 

• Helg. Tackar högre makter för att det är fredag imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar