Powered By Blogger

lördag 31 december 2016

Året som gick

Ska man kanske ge sig på en kort summering av 2016, så här några timmar innan vi kliver in i 2017? 

Hur har det gångna året egentligen varit? Håll till godo av en komprimerad version!  

Familjen: Tveklöst det största som hände mig under 2016 var att jag blev moster. Min älskade lillasyster blev mamma till Lo och barnen fick världens sötaste mini-kusin. Jag fick även den stora äran att vara fadder åt denna guldklimp. Och jag lovar att jag ska skydda din rygg, torka dina tårar och alltid, alltid finnas här för dig lilla Loppan. Älskar dig! 


På familjefronten i övrigt lämnade vi dagislivet för gott och fick två skoltjejer. Skönt på ett sätt. Vemodigt på ett annat. Tackar min lyckliga stjärna för att båda barnen gillar skolan. Tackar även min lyckliga stjärna för att vi bor 200 meter från skolan, det underlättar livet i många avseenden. Ja, så har vi ju fått en ny bebis i familjen. Men Tekla har ju bara bott hos oss sedan i torsdags, så det känns nästan som en 2017-grej. 


Jobbet: Ett intensivt, men bra år i mitt statliga verk. En del turbulens på grund av omorganisation, men på det stora hela ett år med mycket utveckling, nya frågor på mitt bord och ett gäng nya trevliga kollegor på min sektion. Dessutom ett jobbår med mycket resor, främst i Sverige, men jag har även fått möjligheten att föreläsa och företräda Sverige utomlands och har under året bland annat varit i London, Oslo, Lausanne och Zagreb i tjänsten. Utmanande. Lärorikt. Och så himla kul. 


Fritiden:
Ingen har väl missat att jag gillar träning och året har innehållit en jämn dos av svett och endorfiner. 2016 var året då jag tog GRIT till mitt hjärta och utbildade mig till instruktör. Jag tog också upp instruerandet i TRX igen, och blev påmind om vilken grym träningsform det är. Utöver träning på gymmet är ju kajakandet min absoluta favorit och 2016 bjöd på många fina turer. 


Resor: Utöver resor i tjänsten har jag dessutom fått göra några riktigt härliga resor med familjen. Två turer till Kanarieöarna, Teneriffa i början av året och Gran Canaria i slutet. I somras hängde vi mest i Sverige och den absolut bästa veckan spenderades på magiska Österlen, dit vill jag återvända. Snart. 


På det stora hela har 2016 varit ett bra år.  För mig och familjen. För världen i stort är jag mer tveksam. Trump som president i USA, kriget i Syrien, Brexit -ett Storbritannien som förlorade tron på Europa och starka högervindar i alltför många länder. Låt 2017 bli ett varmare och mer kärleksfullt år! 
 
Gott nytt år alla bloggläsare! Glad att ni vill hänga med här inne -och jättekul att ni bara blir fler och fler! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar