Powered By Blogger

måndag 5 december 2016

Blodvite

Måndag. Och tröttast i kommunen. Jag har sovit sked med en rysk laika hela natten -vår hund har ett oerhört stort närhetsbehov. Me not so much. Klockan 02.15 försökte jag desperat flytta pälsdjuret till andra sidan av sängen, men då spelade ryssen både döv, blind och oförstående. Så vi fortsatte skeda tills klockan ringde 05.50. 

Iväg till Norrköping. Möten som avlöste varandra. Måndagar i nötskal. Strax efter lunch ringde Majas lärare och meddelade att hon kraschat på en isfläck på skolan när hon skulle rusha från matsalen och var hos skolsyster för omplåstring och observation. Skolsyster tyckte inte hon skulle vara kvar i skolan, utan behövde hem och vila. Patric hämtade den lilla blåslagna med bandage runt handen och skrubbsår på armar och mage och skjutsade henne till mormor och morfar, där hon fick ligga nedbäddad och kolla på "hela Sverige bakar". Så himla glad att vi har bästa barnvakterna 7 minuter hemifrån och att dom alltid ställer upp. Love u! 

Måndagar är även gymdag och jag drog iväg för att instruera TRX och GRIT. Fullt ös på båda passen och jag blev återigen påmind om att jag har bästa extraknäcket i världen -lucky me. Och Gud vad kroppen är trött, får bli vilodag imorgon. 

Nu ska jag packa gympapåsar, skolväskor och övernattningsväska. Jag drar till Stockholm för jobb imorgon bitti. Inte ett dugg sugen på att sova borta, men det är bara att bita ihop och göra't.

Sov gott! Med eller utan ryss i armhålan. 

Omplåstrad och nedbäddad 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar