Powered By Blogger

lördag 3 december 2016

Hembakt

Vaknade 08.30. Drog på mig träningskläder. Svepte en espresso och stack till gymmet för att instruera spinning. 

Lyckan när man hittar nybakade saffransgifflar på instruktörscykeln! Herregud vilka omtänksamma människor som finns i min omgivning -blir helt varm i hjärtat av en sådan gest. Tiden i mitt liv räcker inte riktigt till för att jäsa, knåda och rulla fina gifflar, så när nån gör det åt mig blir jag typ gråtmild. 

Och utöver gifflarna gick även passet bra -svinstarkt gäng som körde så att svetten sprutade. Helt klart bra start på lördagen. 

Planen var sedan att åka på pepparkakshusbygge/glöggmys och skönt häng hos familjen Wahlqvist, men där hade magsjukan slagit till, så vi fick planera om. Det blev en tur till landet istället. Lite brasa. Lite julpynt. Lite glögg. 

Och sen hem och försöka bygga pepparkakshus med kidsen. Det gick käpprätt åt skogen. Undrar just om man kan köpa färdigmonterade nånstans... Imorgon fortsätter vi byggprocessen, och då får nån annan än jag vara byggledare. Jag kan äta nonstop och heja på. Det är jag rätt vass på. 

Pre pass -espresso rakt upp och ner. Bästa uppladdningen. 

Nybakad sadel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar