Powered By Blogger

måndag 19 december 2016

Är julkänslan på ingång?

En sån dag. Sov dåligt, fick flytta in i barnsängen klockan 03.45, då mini ville ha min plats i the master bedroom. Kunde inte somna om nåt vidare och var således ett vrak när klockan ringde 05.45. 

Körde till Norrköping. Kom fram hel och ren. Efter en halvtimme på jobbet, när jag står i kö till kaffeautomaten, knackar försynt en kollega mig på axeln och frågar om tvättråden verkligen ska synas, "eller har du blusen ut och in?" Jodå, det hade jag visst. Classy. 

Möten, videokonferenser och jobb. Och blusen åt rätt håll. 

Köra hem. Laga mat åt barnen. Som uppskattades föga. Byta om. Dra till jobb nummer två. Instruera terminens sista TRX för ett sjukt härligt gäng. Lycka! Öva in några pumplåtar till julpasset på torsdag.

Hem och mötas av lyckliga barn som huggit gran på pappas jaktmark och köpt kulor och glitter på Rusta. Tur att nån jobbar på julkänslan här hemma. Barnen fick feeling och styrde, utöver granen, även upp ett spontant luciatåg. Stoppa tiden. Sötast i världen. 

Fick även en för tidig julklapp av familjen. En nackmassage-apparat till den stela mamman. Helt grym grej! Hur har jag kunnat leva utan den hela mitt liv? Och dessutom kan de snurrande kulorna lysa i rött. Julstämning it is! 

Mina två. Betyder allt. 
Min nya apparat. Ser ut som två bröst. Brön som knådar nacken fin-fint! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar