Powered By Blogger

fredag 9 december 2016

Vänskap på jobbet

Det där med att ha dom grymmaste av grymma kollegor. Kollegor som alltid ställer upp. Lyssnar. Bollar. Kommer med kloka synpunkter. Klappar på axeln när självförtroendet sviktar. Gläds med en när det går bra. Håller koll på saker som jag är kass på (typ administration..) Som bromsar när jag vill rusa och som peppar när jag är frustrerad. 

Och som dessutom inte bara är kollegor, utan även riktigt fina vänner. Det är en gigantisk ynnest. 

Jag firar snart tio år i mitt statliga verk.10 år! Jag som fortfarande är 24 och tog studenten nyss förstår inte riktigt hur det kan vara möjligt...hur som helst; Under dessa år har jag rört mig mellan olika verksamheter och på olika nivåer i myndigheten. Men vart jag än har varit så har jag alltid haft turen att ha kollegor som är riktiga guldklimpar, hedersknyfflar och genuint genombra. Lucky lucky me! 

Idag fredagslyfter jag på hatten för alla mina fantastiska kollegor. Ni är bäst. Alltid. 

Maya och Malin. Två av guldklimparna. 

Ida. Ytterligare ett guldkorn. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar