Powered By Blogger

torsdag 4 augusti 2016

Vardag var det visst.

Ja men godmorgon vardag! Och tack livet för nästan fem veckors skön och välbehövlig semester! 

Klockan 06.00 studsade min dag igång. Min semester var egentligen slut redan i onsdags, men jag passade på att ta ut två dagars restidskomp, och drog alltså igång vardagslivet först idag. 

Resten av familjen har semester veckan ut, och det var inte helt lätt att hoppa ur sängvärmen och lämna dom där varma, snarkande små barnkropparna. Fasen, man har ju vant sig vid långa lata morgnar... Dags att påbörja omställningen. På måndag kör hela familjen skarpt. 

Well, utgångspunkten imorse var landet. Finspång ligger ju närmare Norrköping, så det passade utmärkt för min del. På minussidan står dock; ingen dusch, ingen välfylld garderob att välja outfit ifrån och ingen hårfön. Jag upptäckte dessutom att jag glömt packa hälften av det jag behöver för att känna mig "jobbmässig", tex smink och behå. Det sistnämnda är ju en rätt bra grej att ha när man ska svassa runt på kontor. Tycker jag. 

På landet återfanns endast tre sunkiga/svettiga sportbehåar i olika neonfärger, och det kändes sådär... Och därför stod jag klockan 07.15 på Ica Maxi och försökte hitta en behå som inte var modell "85-årig-tant" eller "fjortis-som-gillar-extremt-mycket-push-up". Inte det lättaste kan jag meddela. Och om jag blev tant, i hudfärgad mormorsbehå, eller fjortis, det låter jag vara osagt. 

Hej jobbet. Nu kör vi. Och satsar på en fantastisk höst! Men först en Nocco för att väcka hjärnan till liv! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar