Powered By Blogger

fredag 5 augusti 2016

Magisk kväll och service

Överlevde första arbetsdagen, men satan i gatan så trött jag var när jag kom hem. Det lär ju ta ett tag att komma in i rutinerna igen... Hursomhelst är det skönt att vara igång igen, träffa kollegor, dricka automatkaffe och plöja mailskörden. Jag har ju turen att ha ett jobb jag verkligen gillar -lucky me! 

Jag hann under dagen även ta en spontan och snabb kopp kaffe med mina päron som hade tappat bort en husnyckel och behövde hämta min i Norrköping, för att kunna fullfölja dagens uppdrag. Deras projekt för dagen var att åka och köpa en byrå och två rullgardiner till barnens rum och montera detta -helt på eget bevåg (eftersom jag någon gång beklagat mig över att förvaringsutrymmena för barnens kläder är dåliga...) Jag har sagt att dom är världens bästa va?! Inköp, leverans och montering: Sjödin-Barks allservice levererar onekligen! 

Efter jobbet blev det en magisk kväll vid sjön på landet. Barnen dök från bryggan 700 gånger. Jag doppade mig två. Ryssen tittade på. Skönt att nån i familjen är större badkruka än jag. 

Nu Yollibox med kokossmak och säsong tre av the Killing. Och imorgon är det sovmorgon igen. Genidrag att börja jobba en fredag ju! 




2 kommentarer:

  1. Perfekt att börja med "kortvecka", ska själv testa en torsdag i år, första gången tror jag.

    SvaraRadera