Powered By Blogger

måndag 1 augusti 2016

Blöjor och hollandaise

Alltså, nu var det ju ett tag sedan mina kids var i "potttränar-stadiet" och det kan ju hänt saker på den fronten som jag missat. Typ nya forskningsrön. 

Men hey, är det verkligen ok att, mitt inne på Waynes coffe, plocka fram en potta och låta barnet sitta och krysta bland lattedrickande och lunchätande gäster? Mamma och jag tyckte synd om både barnet och den gamla herre som försökte få i sig sin kladdiga, bruna chokladkaka... Jag lägger ingen värdering i detta på något sätt, funderar bara över lämpligheten i detta förfarande. 

Kunde föräldrarna tagit med barn och potta in på toaletten? Hade de kunnat överväga  blöja den timme de var på stan? Frågorna hopar sig. Och jag sitter inte på svaret. 

Annars då? Jovars, klippte Maja hos en gullig frisör, fyndade en höstjacka åt Moa, två träningstoppar åt mig, självlysande vampyrtänder och två par skor åt kidsen. Och fick kvalitetstid med min älskade mor. Alltid lika trevligt! 

Ikväll instruerade jag TRX för första gången på hundra år. Sjukt kul. Galet jobbigt. Vi varvade TRX-övningar med pulstoppar, typ burpees, thrusters och upphopp. Hade hollandaisesås som åkte hiss passet igenom. 

Note to self: ät nåt mer lättsmält innan du ska instruera jordens mjölksyrepass.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar