Powered By Blogger

söndag 14 augusti 2016

Känslor. Stora känslor.

Sju år. Det går upp och ner då. Ena sekunden ställer hon frågor av karaktären "måste jag verkligen flytta hemifrån när jag blir stor, jag vill ju bo med er för alltid" för att i nästa sekund smälla i dörrar, uttrycka missnöje över sin jobbiga familj som citat: "inte fattar nåt" och komplettera med arga lappar på sin dörr. Jodå. Det är stormig värre. Och rätt underhållande i lagom dos. 

Sjuåringen och jag tog en cykeltur idag. Det gick bra, till dess att kedjan hoppade och vi båda bröt ihop. Fick ringa på hjälp som kom och räddade oss ur situationen. Jag är så sjukt opraktisk. Eller som sjuåringen uttryckte saken "du gör inte succé direkt mamma". Nä, just det. Men oljig som satan blev jag. 

Bodypump behärskar jag bättre än cykelkedjor. Tack alla ni som gjorde mig sällskap ikväll. Det där extraknäcket lyfter alltid mitt humör! 

Tydlig uppmaning! Låt mig vara ifred. -på sjuåringsspråk.

Rufset efter 55 min bodypump. Snyggt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar