Powered By Blogger

lördag 13 augusti 2016

Den gyllene firren


Stor dag för en liten tjej -nu har även Maja bärgat hem guldfisken! 25 meter simning på djup vatten, utan problem. Morfar agerade moraliskt stöd i bassängen och jag slapp byta om till badkläder, tackar man för! 

Det där med bad är ju inte min grej. Mina barn kan inte alls förstå det, "men du gillar ju att duscha mamma, då borde du ju gilla att bada, det är typ samma sak". Ähhh. Say what? Blöta badkläder, kalla bassänger, kallsupar och klor kontra en varm dusch, lyxig duschcreme och frasig frotté. Inte riktigt samma grej. Så tack igen morfar för att du räddade mig! 

Middagsgäster här hemma ikväll. Grymt trevlig tillställning med intag av nyskjutet vildsvin och blåbärspaj på egen plockade bär. Bara att börja odla vindruvor och stampa vin så är vi självförsörjande. Typ.

Nu måste jag sova. Man blir trött av sherry. Och blåbärspaj. 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar