Powered By Blogger

söndag 21 augusti 2016

GRIT it is

Okej bloggen. Jag är så trött i armarna att jag knappt orkar hålla uppe min iPhone. Och då är det illa. Men jag ska försöka få till ett inlägg här innan jag kraschar totalt. 

Hemma från Stockholm igen, efter en grym helg. Grym i dubbel bemärkelse. Mjölksyra, svett och prestationsångest har blandats med gapskratt, endorfinkickar och nya sköna bekantskaper. Så mycket träning. Så mycket explosiva upphopp, burpees, frivändningar, pushpressar och squats. Så mycket träning. Och så himla kul. 

Och känslan när man får veta att man är godkänd och har klarat av utbildningen är svårslagen. Det är så jäkla nyttigt att gå utanför sin comfortzone och göra saker som känns svåra och utmanande. När man fixar det så växer man ju en halvmeter och mår så himla fint i själen. 

Och efter en helg med stenhård fysisk utmaning var det extremt fint att komma hem, pussa barnen, landa i soffan och äta en burk fettfri kvarg och sex råa ägg. Skämtar. Jag drog i mig en halv limpa med lagrad prästost och Bregott och toppade med ett rör Pringles. Kroppen ropar högt efter kolhydrater, fett och salt. 

GRIT alltså. Snart på ett gym nära dig. Det kommer bli grymt! 

Gorge -helgens lagkapten 

16 trötta instruktörer. 

16 svettiga linnen. Typ. 

Wihoooooo! 







2 kommentarer:

  1. Haha!! Skratrade högt åt din kvarg och dina råa ägg. Eller först tänkte jag "men hjälp nu får jag nog sluta läsa här" sen skrattade jag.
    Grattis till godkänd utbildning! Roligt!!

    SvaraRadera