Powered By Blogger

onsdag 24 augusti 2016

Dyr i drift

Ja. Så kommer dom där dagarna när pusslet inte riktigt går ihop. Jag behövde akut jobba över, min käre sambo var fullsmetad med PT-kunder och pass som skulle instrueras och på fritids stod två barn som behövde hämtas. 

Dagar som denna tackar jag min lyckliga stjärna för att mormor och morfar är glada pensionärer som rycker ut och löser situationen; åker och tar ett kvällsdopp med kidsen i Sturefors, fixar fruktsallad och tränar matte. 

Själv kom jag hem klockan 18.30 och hann slänga i mig en tallrik yoghurt och panikdammsuga av huset innan kottarna skulle hämtas upp. Skönt. Nu vadar vi inte längre runt i hundhår, gamla snabbmakaroner och grus. Och känslan av ett rent hus brukar ju hålla i sig nån timme eller två, så det gäller att njuta. 

Nu ska bara situationen med min yngsta dotters fruktburk lösas innan vi kan ta kväll. Eller snarare innehållet i denna burk. Hon har fått för sig att röd paprika i stavar är det enda som duger att ha med sig till förskoleklassen. Imorse upptäckte hon att jag hade köpt gul paprika. Fatta katastrofläget. Det var världskrig, jordbävning och orkan på samma gång. Undrar just vem hon fått sitt hetsiga humör ifrån? Take a wild guess...

Konversation rörande ett barn med dyra vanor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar