Powered By Blogger

fredag 8 april 2016

När och vad?

Just nu funderar jag över följande:

• när jag ska bli moster. Skarpt datum var i onsdags, men ännu ingen bebis. Jag åt lunch med den blivande mamman igår, och jag hade hoppats på att vattnet skulle gå mitt i broccolisoppa och räksallad, men icke. Spännande väntan!!

• när min träningsvärk ska släppa. Det där med att stå på händer och svinga för tunga kettlebells har satt sina spår, min rygg är galet öm, massage tack. 

• hur mitt äldsta barn kunnat få kommunens tjockaste hårman, med en pappa som inte har ett hårstrå på skallen och en mamma med tunn och flygig kalufs. Väldigt otippat. 

• vad jag ska ha på mig på tisdag och onsdag. Att föreläsa för flera hundra pers gör att man vill känna sig rätt. Inte ha byxor med dålig passform eller en blus i "svettmaterial". Kräver noggrann förberedelse. Bonus om man har koll på vad man ska säga också:-)

• om vi ska göra scones eller plättar till frulle. Det hör till att smäcka i sig snabba kolhydrater till kaffet när man är på landet. Love it! 

Nytvättat och inbakat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar