Powered By Blogger

tisdag 5 april 2016

Bad day

Skitdag. Rakt igenom. Vaknade 01.15 inatt och kunde inte somna om. Låg och vred mig och funderade på en del viktiga och en del helt oviktiga saker: 

"Diarieförde jag verkligen det där ärendet"? 

"Ska Maja ha med sig en lånebok till skolan imorgon?" 

"Jag måste verkligen bli klar med den där presentationen till barnrättsdagarna nästa vecka". 

"Inte glömma boka tågbiljett till Stockholm och hyra bil till Örebro" 

"Hur många enkla knäböj är det i första setet i nya bodypumpen?". 

Ni fattar -hjärna på högvarv. Och sömnen uteblev. Frustrerande. 

Vakna som ett vrak. Hinka för svagt kaffe. Få en maska på strumpbyxan. Glömma passerkortet hemma. Stressa till möten. Videokonferens som inte funkar. Slå i huvudet i bildörren. Bryta ihop över att hemmet är så jäkla ostädat. Iaktta den växande tvätthögen och inte orka agera. Inte orka ta tag i nåt alls faktiskt. 

Imorgon är en annan dag. Tack och lov. 


2 kommentarer:

  1. Stina Stina.....du låter nästan som min Carin....
    Stress stress stress....ni hinner knappt andas
    Och jag blir så orolig för er....men ni fixar det...
    Dag efter dag.... Vecka efter vecka ..månad efter månad...
    Kraft o kram till er båda... duktiga starka kloka kvinnor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram tillbaka och tack för pepp fina Britt❤️

      Radera