Powered By Blogger

onsdag 13 april 2016

Fokus barnrätt


Barnrättsdagarna i Örebro. 1200 personer samlas för att prata om barns rättigheter och hur vi kan samverka för att stärka detta arbete. Rättsväsende, skola, socialtjänst, politiker, läkare, psykologer och ideella organisationer samlas under två dagar och utbyter erfarenheter, minglar, deltar på seminarier och går på bankett på kvällen.

Jag och min kära kollega Maya hade den stora äran att få föreläsa om Kriminalvårdens arbete med barnperspektivet på årets Barnrättsdagar och det är sannerligen en ära och ett uppdrag som förpliktigar.

Ångesten inför ett sådant uppdrag är alltid påtaglig. Man finjusterar sin presentation, velar över klädval, har ångest över teknik som ska fungera osv. Men hela förlöpte problemfritt och vi var riktigt nöjda med vår insats, och då är ändå både Maya och jag hårda kritiker när det gäller oss själva. Så skönt att vi levererade i skarpt läge:-) 

Bankett på kvällen och två glas vin gjorde att jag sov som ett barn inatt. Nu laddar vi om och kör dag två. Fokus barn och barnrätt. 

Och på tal om barn längtar jag ihjäl mig efter mina två tjejer -men ikväll är jag hemma igen. Hos dom som betyder allt. 

Det blev marinblått och orange till sist. Lite en känsla av att vara anställd på Vägverket -men det fick gå ändå! 


2 kommentarer:

  1. Så DUKTIG du är Stina....
    O väg verkets kläder var ett bra val😊
    Sonja o Lars.... Vilken tjej ni har!!!
    En av dom sex som VI har lyckats så himla bra med
    Stolta föräldrar har vi all rätt att vara....pysa över litet☺️

    SvaraRadera