Powered By Blogger

torsdag 28 april 2016

Hufvudstaden

Stockholm. Som sagt. 

Rev av tre intensiva möten och en trevlig middag igår. Och, mina vänner, blev skjutsad från middagen till hotellet av Musse Hasselvall. Otippat. (mamma; bildgoogla Musse, du kommer känna igen honom). 

Jag hann med lite för lite sömn i en alldeles för skön hotellsäng. Klockan ringde 06.15 och jag släpade mig ner till hotellgymmet för ett snabbt ryggpass. Svinlyxigt när hotellet har direktaccess från hissen till ett schysst SATS-gym. 

Hantlar och skivstänger fick jag ha för mig själv; tyska affärsmän och japanska turister använder bara crosstrainer med för lätt motstånd. Tydligen. Det kastades dock en del skeptiska blickar på mig som röjde runt och stönade högt. Men sist jag kollade skulle träning vara jobbig. Svettig. Och kraftfull. Verkar dock inte vara ett internationell anslag. 

Hookade upp med en kollega och åkte ut i verksamheten och träffa lokal ledning. Intressant möte. Intressant väglag. Snöblandat regn 28 april. Hey våren, kom igen! 

Hoppa på tåget. Rulla hemåt. Längta efter helg. Längta efter kidsen. Längta efter harmoni. Eller iallafall nåt i närheten. 




2 kommentarer:

  1. Haha.. Samma som på mitt hotell då.. De andra var inte ens svettiga. Men det var jag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där Carro! Svett är rätt!!!❤️

      Radera