Powered By Blogger

onsdag 20 april 2016

Blommor och premiär

Åka nya X2000 till Stockholm tidigt imorse och bli galet åksjuk, trots att jag satt i tågets färdriktning. Fick lägga ner jobbandet strax efter Norrköping och enbart koncentrera mig på att inte kasta upp frullen. Min sätesgranne stank vitlök och gammal chorizo och hans ständiga smygrapande gjorde inte illamåendet bättre direkt. 

Föreläsa på en annan stor myndighet om vårt arbete med barnrättsfrågor. Tacksamt uppdrag -vi har kommit långt i arbetet och jag kan frågan. Sådana föreläsningsuppdrag gillas. Man är avspänd och trygg. Förvisso en dålig hårdag -men man kan inte få allt. Och publiken brydde sig nog inte överdrivet mycket om att jag inte hunnit plattånga luggen. 

På lunchen kvistade jag förbi Kungsträdgården. Jag hade hört att de japanska körsbärsträden blommade för året och det vill man inte missa. Mäktigt! Jag imponeras sällan av träd, buskar eller annan växtlighet, men detta imponerar stort på mig. Sååååå vackert. 

Och ikväll har jag även fått premiärpaddla kajaken för i år. Hurray så underbart. Pappa och jag paddlade 1,5 timme i solen, bland hägrar, häckande änder och spirande grönska. Oslagbart på så många sätt. Tystnad, träning, mental tillfredsställelse, endorfiner, mjölksyrestinna axlar och fantastisk naturupplevelse. Paddling är en ultimat kombo. Det lär bli många turer i år! 

Och dessutom har jag fått sniffa bebis ikväll. Jesus Christ så söt hon är. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar