Powered By Blogger

tisdag 2 september 2014

Tisdagspresent

I söndags när jag var hemma hos mamma och pappa satt jag och bläddrade i ett magasin och hittade en blus jag tyckte var himla fin. Jag visade den som hastigast för mamma, men inte mer än så. 

Idag när jag kom hem, efter 11 timmars arbetsdag, trött, svinhungrig och lagom  sunkig, möts jag av nyätna barn, hopvikt tvätt och färdiga matlådor. Och ett paket. 

Jo, min älskade mamma hade noterat vilken blus jag gillade och åkt och ner till stan och köpt den i tisdagspresent åt mig. Är hon världens mest omtänksamma människa eller? Jag är så jädra lyckligt lottad som har föräldrar som ställer upp och hjälper oss när tiden inte räcker till och när pusslet med hämtningar och lämningar inte går att få ihop. Och ovanpå det skämmer bort mig med presenter. Älskar er! 

Nu ska jag bada barn sen blir det antingen yoga i vardagsrummet eller ett par kilometer på löpbandet i källaren. Kan inte du ta dig till gymet, så får gymet komma till dig. Så är det bara. 

Min fina mamma. Med världens största hjärta. 

1 kommentar: