Powered By Blogger

tisdag 16 september 2014

Stockholm

Stockholm idag då. Jag var ju inte direkt svinpigg när klockan ringde 04.53. Snarare svindöd. Men det var bara att kasta sig in i duschen och dra på kallvattnet och toppa med dubbel espresso. 

Jag hamnade förstås bredvid norra Europas största snackpåse på tåget. En man, som innan vi passerat Norrköping, beskrivit hela sin yrkeskarriär, från värnplikten tills nu, berättat om sin finska frus matlagningskunskaper och vilka svampar han plockat i helgen. SER DET UT SOM JAG BRYR MIG????

Som tur var sprang jag på en gammal vän från förr och vi bokade date i resturangvagnen, så 07.30 blev jag befriad från mannen utan omdöme. Tack och lov. Och väldigt kul att träffa Klara och catcha upp lite! 

Dags att ta tag i dagen. Liljeholmen väntar på mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar