Powered By Blogger

torsdag 4 september 2014

Flummigt värre

Jag funkar ju inget vidare utan träning alltså. Man kan kort och gott konstatera att jag blir en rätt trälig person när endorfinerna uteblir. 

Men. Förkylningen ligger och lurar. Och vid en ålder av 36 år har jag blivit hyfsat klok. Hyfsat. Ingen hård träning idag alltså. Men nåt ville jag göra. 

Min kära pappa tog hand om barnen en timme så jag kunde åka och köra yoga. Det är faktiskt marginellt pulshöjande och gör nog varken till eller från på förkylningsviruset, däremot blir min själ ljus av solhälsningar. Det låter ju flummigt värre. Lite som att jag ska börja gå klädd i plysch, dricka rött te och utbilda mig till livscoach. Men faktum kvarstår, solhälsningar gör mig lycklig. Och jag lovar att inte bli alltför flummig. 

På vägen hem stannade jag och barnen till på Lidl för att köpa mjölk. Vi kom ut därifrån med två påsar torrostade jordnötter, 500 klistermärken med Mimmi Pigg, en extralagrad cheddarost och två burkar keso. Ingen mjölk. Note to self: handla ALDRIG med lågt blodsocker. Det blir svinäckligt med keso i kaffet.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar