Powered By Blogger

måndag 15 september 2014

Påskmat?

Kvällens middag går inte till historien som nåt av det bästa jag har lagat. Snarare tvärtom. Det var katastrof. Från början till slut. Min hemkunskapslärare hade gråtit och vridit sina händer om hon sett detta och Gordon Ramsey hade skrikit, med vibererande gomsegel, "what's wrong with you, that is not food!". 

Anledningen till kvällens konstiga middagskombo är utebliven handling. Då får man helt enkelt tömma kylskåp och frys och trolla ihop nåt. Min sambo är grym på det, han trollar fram Wallenbergare av nåt gammalt paket köttfärs, bästa omeletterna av ingenting och svingoda soppor av halvruttna grönsaker. Jag jobbar inte riktigt så. Och när han är iväg och håller boxningsklass blir det på mitt sätt. 

Så. Vad åt barnen och jag då denna måndagkväll? Fyra majskolvar, ett gäng överstekta fiskpinnar, en skål snabbmakaroner, lite äggröra och några skivor stekt skinka. Maja, som är en rätt vänlig liten själ, frågade "är det här rester eller har du lagat påskbuffé mamma?". Dags att höja veckopengen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar