Powered By Blogger

tisdag 16 september 2014

Ny värld

Jag har hämtat ut mina glasögon, otroligt men sant! Och jädrar i havet så vuxen jag känner mig, helt plötsligt känns det nästan (men bara nästan) som att jag kan överväga att deklarera och pensionsspara. Vuxet på riktigt liksom. 

När jag gick från optikern kändes det dock som att jag hällt en starköl i varje ben, lätt berusad. Jag utgår ifrån att det tar ett tag innan man har vant sig vid att se världen klart och skarpt... Annars kommer jag gå omkring och känna mig salongsberusad på jobbet, vilket förvisso skulle vara rätt skönt ibland... 

Barnen tittade förundrat på mig när jag provade glajjorna och Majas spontana kommentar var "mamma, du ser väldigt mycket ut som mormor när du har glasögon". Jag väljer att se det från den ljusa sidan och tar det som en komplimang. Min mamma är faktiskt en mogen hot chick! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar