Powered By Blogger

söndag 21 juni 2015

Utomhus-svett

Underbara söndag. Fantastiska sol. Tänk att lite blå himmel kan resultera i sådan glädje! 

Jag och kottarna tog sovmorgon till klockan 08.50 och vaknade upp till doften av kaffe och nybakta scones. Han kan den där mannen. Och hur gött är det inte att småsparvarna tar värsta sovmorgonen? Och varma scones med mycket smör och lagrad prästost, sweet lord så jäkla gott. 

Efter frullen rev jag av ett rejält träningspass i solen. Det känns som att jag har stoppat i mig snabba kolhydrater i ett jämnt flöde sedan i torsdags (kebab, jordgubbstårta, kladdkaka, scones, pannkakor osv...) så kroppen var rejält laddad för att få slita hund. 

Det blev en skön mix av styrka och kondition. Jag svingade kettlebells, sprang intervaller, gjorde burpees och pumpade axlar. Jobbigt. Svettigt. Och skönt. Underbart att ha ett möjligheten att träna ett riktigt bra pass även utanför gymmets fyra väggar. Och utsikten från dagens pass var dessutom helt okej. 

Nähä, kaffe och rabarberkräm. Ska njuta ända in i kaklet av denna lediga dag. Imorgon är det vardag igen. Och två långa veckor kvar till semester. Go, go, go! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar