Powered By Blogger

söndag 14 juni 2015

Frulle och kärlek

Landetfrulle; svenska jordgubbar, yoghurt och nötter. Och kaffe, stora mängder kaffe. Och som kronan på verket: rostad levain med lagrad prästost och saltgurka. Jag lärde mig på hemkunskapen för hundra år sen att frukost är dagens viktigaste mål, så det är lika bra att lasta in rejält. 

Sommaren byttes snabbt ut mot regn och gråmulen himmel och jag passar därför på att snabbspola mig igenom gårdagens bröllop. 

Jag är verkligen ingen royalist. Verkligen inte. Oavsett hur bra PR kungahuset är för Sverige, och jadda jadda, så är jag ändå kritisk till att vi i Sverige på 2000-talet föds till en titel. Och jag har otroligt svårt att imponeras av briljantdiadem, ordensmedaljer och svindyra klänningar när många miljoner barn svälter runt om i världen. 

Men, jag måste ändå säga att detta bröllop var uppfriskande på några punkter: 

1. Den uppriktiga kärleken mellan Sofia och prinsen. Dom verkar verkligen madly in love! Så himla härligt! Prinsen grät, höll ett känslosamt tal och var väldigt äkta. Fint. 

2. Sofias tatuering. Säkert en riktig snackis i finsalongerna där man förfasas över denna, jag tycker dock att det är underbart att Sofia vägrar täcka över den. Herregud, vi har väl alla varit 18 år och tyckt att en tattoo känns gjutet. En del av hennes historia som hon vägrar putsa bort, verkar vara en stark kvinna! 

3. Viktoria valde klänning från HM. Okej, troligtvis inte inköpt på det lokala HM:et på Drottninggatan, utan garanterat specialfixad, men ändå. Respekt att hon inte väljer en 50 000 kronors blåsa från Dior eller Armani. Och hon var förstås galet snygg!  

Nähä. Overdose av glamor, jag måste ut och gräva ett dike. Balans i livet, svinviktigt! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar