Powered By Blogger

onsdag 24 juni 2015

Jam och lyft

Träning med min käre sambo idag. Kul, det händer nämligen inte alltför ofta. Barn ska passas, PT-kunder tränas och klasser instrueras, men idag var det han, jag och gymmet. 

Jag bad om ett lätt överkroppspass eftersom min högra vad är lite funky och kroppen aningen sliten. Uppenbarligen har vi inte samma definition av vad "lätt" innebär. Han inledde med att hälla i mig en PWO, slängde fram en skivstång och beordrade mig att köra marklyft. Tunga marklyft. Jag slutade på 90 kilo och kände mig ganska mycket som en ryskt tyngdlyftare. Svetlana typ. Men när min slavdrivar-PT ville lägga 100 kilo på stången sa Svetlana stopp. Herregud jag ska på tjänsteresa till Stockholm imorgon, och det är ju bra att kunna ta sig ur sängen. Köttigt pass -det där med att ha en PT i familjen är rätt bra ibland. 


Kvällen har spenderats hos familjen Engelbrektsson. Alltid lika trevligt! Ikväll körde vi tacos och bröllopsplanering. Det vankas nämligen duett den 15 augusti. 

Cissie har typ vunnit VM i körsång och sjunger som en Gud. Jag har typ sjungit kareoke på Harrys och kommer inte i närheten av nån VM-buckla i sång, men kul har vi! Och förhoppningsvis kan vi få till nåt riktigt bra. 

Leta noter, höja tonarter och jamma loss. Cissie är min master! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar