Powered By Blogger

torsdag 4 juni 2015

Överlevnadsstrategi

Klockan 05.55 vaknade jag till en klarblå himmel, drog direkt på mig träningskläder och gav mig ut på en morgonpromenad genom ett morgontrött Uppsala. 

Jag möts ofta av "men gud så duktig/ambitiös/hurtig/jobbig du är" när folk får nys om att jag har tränat eller promenerat på morgon. Duktig? Ambitiös? Inte särskilt. Jobbig? Kanske lite. Men mest av allt är det en ren överlevnadsstrategi. 

En dag som denna, som innebär intensivt möte mellan 08.30 och 14.00 följt av 3 timmar på tåg, 1,5 timme i bil och 2 timmar på flyg skulle jag inte klara av rent psykiskt om jag inte fått lite puls och fyllt lungorna med frisk luft tidigare under dagen. 

Att sen solen sken från klarblå himmel, syrenerna doftade ljuvligt och fåglarna sjöng som om det inte fanns någon morgondag gjorde inte direkt morgonpromenaden sämre. Den där timmen jag fick för mig själv var väl investerad tid. Och Uppsala är fint. Riktigt fint! 



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar