Powered By Blogger

fredag 30 maj 2014

Trakasserad

Shit vad jag blir trakasserad här hemma för att jag råkar gå igång på jojk. Alltså, jag lyssnar inte på jojk dagligdags, men när den här snubben vann "Talang" blev jag lite såld på hans pipa och hela mystikgrejen med att nynna om renar, kåtor och snötäckta vidder på ett obegripligt språk. 

Barnen och Patric håller definitivt inte med. Jag har hört uttalanden som "100 gånger sämre än Roger Pontare" och "sätt på Sean Banan NU" när jag försöker njuta av folkmusiken. Men eftersom min käre sambo är på Tullgarns slott med sitt jaktlag idag kan jag äga Spotify ett tag till och lyssna på vad tusan jag vill. Med nåt undantag för Bananen och Markoolio då.. 

Annars har vi hängt med bästa mormor och morfar idag. Morfar tog hand om barnen och styrde upp grymt god lunch, medan mormor och jag shoppade skor till syrrans bröllop. Bra arbetsfördelning. Modern och helt i linje med år 2014. Just sayin.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar