Powered By Blogger

lördag 3 maj 2014

Saker jag önskar mig

Följande saker står högt på min önskelista just nu: 

• bli av med mitt virus. Seriöst, jag orkar knappt promenera till affären utan att bli genomsvettig och svintrött. Jag vill springa halvmaror och göra burpees, alltså vara som vanligt. NU. 

• att värmen kommer tillbaka. Jag har ju burit ner vinterskor, vantar och halsdukar i källaren. Och nu går det illvilliga rykten om att det ska bli 3 grader på onsdag. Varför dessa bakslag? Känns fruktansvärt onödigt. 

• hitta en klänning att ha på mig på min systers bröllop. Tid och ork har inte funnits, men nu måste jag ta tag i detta. Risken är annars att jag får gå dit i min mammas gamla folkdräkt. Komplett med  hätta och broderad väst. Skulle kännas sådär..

• fixa min utväxt och få en tjock, blank, välmående hårman på köpet. Kommer inte att hända, men man kan ju få önska..

• att någon, oklart vem, förbarmar sig över renoveringsskräpet i vår trädgård, hyr ett släp och åker och slänger det på tippen. 

• att jag får åka på en roadtrip till USA med Carina Berg och Christine Meltzer. God damn it vilka sköna bönor. Skrattar alltid halv ihjäl mig när jag ser deras tv-show. 

• att det låg en bortglömd flaska cola Zero i kylen. Patric är i Stockholm och kidsen sover -således är jag utelämnad till den dryck som finns hemma. Mellanmjölk, hallonsaft, calvados eller mörk rom. Värdelöst. 


 



1 kommentar:

  1. Visst är de härliga Carina och Christine!?! Jag vill oxå vara där!

    Krya på dig!

    SvaraRadera