Powered By Blogger

torsdag 29 maj 2014

Tjejhäng

Pappan i familjen är på utflykt till en jaktbiograf (enligt obekräftade uppgifter skjuter man alltså djur på bioduk med riktiga vapen?! Inga följdfrågor på det tack...) och barnen och jag har haft tjejhäng som har inkluderat följande saker: 

• besök på Lions barnfest i Konsert och kongress -ponnyridning, fiskedamm och gymnastikuppvisning. Uppskattat. Tjatet om en egen häst kom som ett brev på posten. 

• chokladbollsfika med mormor i Gamla Linköping. Älskar miljön. Och solen som sken. 

• lagat gemensam middag -spagetti och köttfärssås enligt önskemål. Laga mat tillsammans med barn är nåt som ser mysigt och enkelt ut i reklamfilmer. I verkligheten är det tomatpuré, köttfärs och ketchup över hela j-a huset.  

• kvällsutflykt till Trädgårdsföreningen. Det hela inleddes med att Moa sprang rakt in i en stolpe och fick fontän-näsblod. Både hon och jag såg ut som vi deltagit i en slaktfest. Annars väldigt mysigt, åkt linbana, klättrat och gungat. Och jag hittade dessutom en trevlig mamma att prata bort tiden med. Bonus. 

• Avrundat kvällen med fruktsallad och grädde. Den tillreddes dock utan hjälp av barnen. Nåt har jag lärt mig... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar