Powered By Blogger

fredag 16 maj 2014

Celebert besök

Fredag. Minst sagt en fullspäckad sådan. Jag inledde dagen med att få igång den döda bilen med startkablar. Thank you Lord för att jag har en teknisk sambo som tyckte det var en smal sak att fixa. Nu rullar den igen. 

Förmiddagen ägnades sedan åt att ta hand om ett gäng kinesiska åklagare som var på Sverigebesök och ville lära sig mer om svensk kriminalvård. Kineserna pratade inte ett ord engelska, så tolken fick slita hårt, men det var himla kul att dom var superintresserade och ställde massor frågor om vår verksamhet. Jag fick dessutom gå utanför min bekvämlighets-zon och föreläsa på engelska -väldigt nyttigt och det gick faktiskt riktigt bra. 

De långväga gästerna verkade också uppskatta besöket och jag gick en handbroderad bonad på cirka en meter som bevis på deras uppskattning. Kommer göra sig fin-fint på mitt kontor! 

Efter jobbet stack jag och tjejerna till lillasyster och fikade. Alltid lika mysigt. Vi hängde i lekparken, åt tryffelchokladkaka och planerade bröllop. Bra start på helgen. 

Helg som sagt. Och sol. Underbart.   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar