Powered By Blogger

torsdag 29 maj 2014

Mjölksyra-yra

Idag hade jag tänkt vilodag -fötterna i högläge och en stor skål chips typ. Men när min sambo styr upp världens trevligaste träningsdate med Mikaela och Tobbe och barnvakt fixas är det lätt att tänka "vilodag imorgon istället". 

Så. 09.30 sharp stod vi redo. Rep, medicinbollar, chins, stroops, marklyft och bulgarian bags i en skön blandning. Mina såriga händer protesterade, men i övrigt var kroppen med. 

En timme senare protesterar inte bara händerna, utan hela kroppen. Hjärnan har bättre inställning och skriker  "HALLELULJA". 

Endorfiner världens bästa drog. Alltid. 

Vilodag imorgon. Garanterat. Det där med att börja lagom och ta det lugnt är ju inte min starkaste gren, men jag jobbar på det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar